Europska komisija objavila je smjernice za nastavnike i odgojno-obrazovne djelatnike u osnovnim i srednjim školama o suzbijanju dezinformacija i promicanju digitalne pismenosti u njihovim učionicama. Smjernice pružaju praktičnu potporu nastavnicima i odgojno-obrazovnim djelatnicima te sadržavaju definicije tehničkih koncepata, vježbe u razredu i upute za poticanje zdravih navika na internetu. Skup alata obuhvaća tri glavne teme: izgradnju kompetencija u području digitalne pismenosti, suzbijanje dezinformacija te procjenu i evaluaciju digitalne pismenosti.
Trenutačno, izravno testiranje pokazalo je da trećina trinaestogodišnjaka u Europi ne posjeduje osnovne digitalne vještine, a prema podacima OECD-a samo je malo više od polovine petnaestogodišnjaka u EU-u izjavilo da ih se podučava kako otkriti jesu li informacije subjektivne ili pristrane. Stoga postoji jasna potreba za jačanjem uloge obrazovanja i osposobljavanja u borbi protiv dezinformacija i promicanju digitalne i medijske pismenosti. Na taj će se način povećati otpornost i mogućnost učinkovitije borbe protiv dezinformacija na internetu.
Uloga medijske pismenosti u borbi protiv dezinformacija podupire se u okviru programa Kreativna Europa i putem Europskog opservatorija za digitalne medije i njegovih regionalnih središta čiji rad pomaže Europska komisija.
Kako bi poduprla razvoj smjernica, Komisija je osnovala neformalnu stručnu skupinu za suzbijanje dezinformacija i promicanje digitalne pismenosti putem obrazovanja i osposobljavanja. Poziv stručnjacima da se pridruže skupini objavljen je 31. svibnja, a zatvoren 29. lipnja.
U završnom izvješću stručne skupine pruža se uvid u ključnu ulogu koju obrazovanje i osposobljavanje imaju u stjecanju kompetencija koje su mladima potrebne za današnji digitalni svijet, među ostalim kad je riječ o suzbijanju dezinformacija, uz istodobno isticanje glavnih izazova i potencijalnih rješenja u tom složenom i dinamičnom području. Ono se odnosi na postojeću politiku na razini EU-a i međunarodne inicijative, naglašavajući dodanu vrijednost nadogradnje postojećeg rada. U izvješću se predlažu četiri glavne dimenzije suzbijanja dezinformacija i promicanja digitalne pismenosti: obrazovanje i osposobljavanje u pogledu tehnološke i psihološke prirode dezinformacija; ključne dimenzije digitalne pismenosti, potrebe nastavnika i odgojno-obrazovnih djelatnika i naposljetku, djelotvorni pristupi usvojeni u svim državama članicama.
Izvor: https://croatia.representation.ec.europa.eu/
Fotografije: Google slike