Općine, gradovi i županije u postupcima provedbe projekata pametnih gradova suočene su s ograničenim (nedovoljnim) fiskalnim kapacitetom za financiranje provedbe konkretnih projekata.
Takvi projekti, uz primjenu suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija, trebali bi se organizirati na način da isporučuju dodatne servise koji mogu imati i komercijalni učinak. Ovakvom komercijalizacijom dodatnih servisa smanjuju se (ili u potpunosti eliminiraju) potrebe za financiranje projekata iz proračuna javnih naručitelja. Međutim, svjetska praksa je pokazala da se potencijal dodatne komercijalizacije najbolje može postići intenzivnijom suradnjom javnog i privatnog sektora primjenom različitih oblika javno-privatnog partnerstva (JPP). Budući da je u posljednjih desetak godina JPP u Republici Hrvatskoj gotovo nestao, potrebno ga je ponovno vratiti, ali i sve subjekte koji u tom procesu sudjeluju ponovno educirati o njegovoj efikasnoj i efektivnoj primjeni. Program edukacije javnih naručitelja u pripremi, odobravanju, nabavi i provedbi JPP projekata provodi i Centar za podršku pametnim i održivim gradovima Sveučilišta u Rijeci.